Osnovni elementi web stranice

5 osnovnih Web dizajn elemenata Internet prezentacije

Pri kreiranju web sajt, postoji 5 osnovnih dizajn elemenata uz čiju pomoć možete postići jednostavan ali efektan web dizajn Internet prezentacije Vaše firme. Bez obzira na to šta je svrha kreiranja Vaše Web prezentacije i kako će ona na kraju izgledati, ovih 5 elemenata dizajna su deo Vaših web sajt stranica, i treba ih uzeti u ozbir:

Boje. Kada pravi web sajt većina kompanija najmanje razmišlja o bojama, to je jedan od očiglednih elemenata dizajna. Na žalost, to je jedan od najviše korišćenih elemenata dizajna. Ukoliko želite da boje efikasno koristite, onda osmislite web sajt bez boje, pa zatim dodajte samo onoliko boje koja će Vam omogućiti da dobijete atraktivan web dizajn.

Linije.  lLinije su važan web dizajn element, iako malo kompanija razmišlja o linijama svoje interenet orezentacije. Uključuju pravila, ograničenje i linije stvaraju slike i tekst. Linije mogu da privuku oko posmatrača gore i dole ili horizontalno. Na Vaš veb sajt dodavanjem nekoliko linija može se znatno povećati njegova čitljivost.

Oblici.  Oblici su svi zatvoreni oblici Vaše Internet prezentacije. Većina dizajnera web sajtova stvara oble ili pravougaone oblike, ali Vi možete da stvorite i više zaobljenih oblika takođe.

Teksture. Teksture web sajta daju osećaj površine. Kreiraju specifičan osećaj koji dopunjuje poruku na web strani. Na primer, ukoliko Vaša kompanija prodaje uređaje za grejanje, možete da dodate teksturu cigle na pozadinu Vaše Internet prezentacije kako biste ukazali na toplotu kućnog ognjišta. Ukoliko prodajete bazene, Vaša web sajt tekstura može da sadrži plavu glatku površinu ili slike mehurića.

Pokreti. Takođe zvani pravci, pokreti ukazuju na činjenicu da većina Internet prezentacija ima osecaj pomeranja. Na dobro dizajniranim web stranicama, posmatračevo oko će se blago i jedva svesno pomerati preko web stranice tako da je posetiočevo oko privučeno tačno na ono čemu je web dizajner dao značaj. Ovo može da bude jedan od složenijih elemenata dizajna za savladavanje, ali je takođe jedan od najvažnijih. Web sajtovi koji sadrže ovaj element navode posetioca na prave ili ciljane informacije, što može biti i marketinški isplativo.

Da bi web sajt bio uspešan, mora da zadovolji više kriterijuma. Tri najvažnija su:

  • dizajn
  • sadržaj
  • navigacija

Dizajn je slika Vaše firme na internetu. Posetioci sajta umnogome cene kredibilitet i poslovnost Vaše kompanije kroz web dizajn. Loše dizajniran web sajt narušava imidž Vaše kompanije, te zato morate biti oprezni kada je u pitanju web dizajn. Dizajn je proces koji započinje sagledavanjem koncepta budućeg sajta, planiranjem sajta i na kraju dizajniranjem. Postoji dosta elemenata koje treba uskladiti prilikom dizajniranja sajta: izbor tehnike koja će se koristiti za izradu, sadržaj u vidu teksta, fotografije, animacije itd.

Sadržaj je razlog dolaska posetioca na Vaš web sajt. Način na koji je napisan sadržaj može da utiče na uspeh Vašeg sajta. U zavisnosti da li je sadžaj kvalitetan ili loš zavisiće i rangiranje Vašeg sajta na internet pretraživačima, a time i broj poseta sajtu. Dobar sadržaj treba da animira kupce i podstakne ih na akciju.

Navigacija web sajta je važan element koji ne smete zanemariti. Elementi web sajta kao sto su header, navigacioni meni, sadržaj, footer i ostali, treba da imaju logičan raspored. Posetilac ne sme biti zbunjen i dezorijentisan, jer može jednom akcijom, jednim klikom miša napustiti Vaš web sajt.

10 osnovnih elemenata koje Websajt mora sadržati

1. Naslov web stranice. Prvi element koji posetioci Vašeg sajta vide jeste naslov. Naslov mora opisivati šta se nalazi na njoj. To je osnovni element Vašeg websajta. On pomaže posetiocima da odrede šta ih interesuje na Vašem websajtu. Naslov web stranice mora biti jasan, koncizan i i da ima smisao. U okviru njega morate da napišete ključne reči koje će privući Vaše potencijalne kupce.

2. Jednostavna navigacija. Ništa neće oterati posetioca Vašeg sajta kao konfuzna ili komplikovana navigacija na sajtu. Kada Vaš websajt poseti potencijalni kupac, potrebno je da u svakom trenutku zna na kojoj se stranici nalazi i da jednostavno pronađe stranice koje je već posetio. Navigacioni meni mora da bude pristupačan i jednostavan za razumevanje. Trebalo bi da bude na svakoj stranici Vašeg websajta i lociran na istom mestu Web stranice.

3. Efektivan sadržaj. Reči kojima opisujete Vaš proizvod ili uslugu osnovni su preduslov uspeha Vašeg biznisa. Opis će pomoći ili odmoći potencijalnom kupcu da naruči Vaš proizvod ili uslugu.

4. Jednostavan proces kupovine i naručivanja. Ukoliko posetioc želi da kupi Vaše proizvod ili uslugu, pomozite mu da to učini. Ne ostavite ga u nedoumici. Potencijalnom kupcu morate objasniti šta je potrebno da uradi, i to na najjednostavniji mogući način. Ukoliko želi da kupi proizvod, pomozite mu tako što ćete nazvati link: KLIKNITE OVDE za naručivanje proizvoda “X”. Dostavite mu jasne i precizne instrukcije kako da naruči proizvod i navedite mu šta može očekivati prilikom klika na neki link koji ga vodi na stranicu za naručivanje.

5. Korisne fotografije. Fotografije i slike mogu pomoći Vašim kupcima da dožive Vaš proizvod ili uslugu,Obavezno treba da postavite fotografije proizvoda koji prodajete. Atraktivne fotografije mogu značajno pomoći prodaji Vašeg proizvoda. Ukoliko prodajete više proizvoda, koristite galerije fotografija i fotografije sa linkovima koji pritiskom omogućavaju uvećanu fotografiju Vašeg proizvoda.

6. Prijava na newsletter. Većina posetilaca koji se prvi put nađu na Vašem sajtu neće izvršiti kupovinu. Oni obično dolaze kako bi se informisali o Vašoj ponudi. Da biste zadržali kontakt sa potencijalnim kupcima, pronađite način da prikupite njihove e-mail adrese., Jedan od načina jeste da se prijave za besplatni elektronski magazine, tj. newsletter. Drugi način je da im ponudite da besplatno downloaduju neki proizvod. Na ovaj način dobijate šansu da ih imate u Vašoj bazi i redovno obaveštavate o novim proizvodima, uslugama, promocijama kao i da zadržite kontakt sa njima. Opcija prijavljivanja daje Vam odličnu priliku da posetioci sajta postanu Vaši kupci i da time maksimizujete Vašu prodaju.

7. Svedočenja kupaca. Odličan način da izgradite kredibilitet Vaše firme, tj. da uverite Vaše kupce da prodajete proizvode ili usluge koji zaista vrede je da uključite komentare zadovoljnih kupaca koji objašnjavaju kako mu je Vaš proizvod ili usluga pomogao da poboljšaju kvalitet svog života. Ispod komentara upišite imena Vaših zadovoljnih kupaca, a ako je moguće i njihove fotografije. Ovim ćete povećati kredibilitet Vaših proizvoda i usluga.

8. Stranica o nama. Posetioci su u većini slučajeva skeptični prilikom kupovine preko interneta, jer se na ovaj način  gubi lična interakcija ili poslovanje licem u lice. Najbolji način da uverite posetioce ko ste i šta radite jeste da uključite stranicu O NAMA koja sadrži osnovne informacije o Vama, Vašim zaposlenima i Vašem poslovanju.

9. Stranica pitanja i odgovori – FAQ. Obavezno treba da postavite stranicu pitanja i odgovori koja sadrži osnovna pitanja posetioca sajta u vezi Vaših proizvoda ili usluga.

10. Vaši kontakt podaci. U cilju izvršenja prodaje i izgradnje Vašeg kredibiliteta, postavite potpune informacije o načinima kontaktiranja Vaše firme. Ovo podrazumeva broj telefona, broj faxa, poštansku adresu, i e-mail adresu. Neka kontakt informacije budu postavljene na svakoj stranici, ako je to moguće.

Skip to content