Kako internet postaje sve popularniji tako naglo raste i broj sajtova jer svako želi da se reklamira na što bolji način, a nema boljeg mesta za to nego na “netu”. Zbog toga nam je jako bitno da naša pozicija na pretraživačima a isključivo na google bude što bolja. Kako se pozicija našeg web sajta poboljšava tako raste  broj posetilaca iz čega proizilazi veći broj korisnika što automatski označava i veći profit! Primarni cilj treba da nam bude da za određeni period naša prezentacija bude vidljiva na prvoj, eventualno drugoj strani google-a. Statistički gledano najveći broj korisnika interneta prilikom pretrage se zaustavlja na prvoj eventualno drugoj strani. Procenat takvih posetilaca internet ide i preko 80% što znači da ukoliko želimo da budemo viđeni i ispred konkurencije moramo biti na prve dve strane.

Proces optimizacije podrazumeva skup velikog broja različitih aktivnosti kako bi se naš sajt prilagodio potrebama i zahtevima pretraživača. Takođe mora se voditi računa da se ne pretera u SEO jer i previš može da napravi problem i onda google naš sajt može da posmatra kao spam zbog svega toga mora se voditi računa i u svemu biti umeren i optimalan. SEO optimizacija je jedan prilično složen i dugačak proces, a rezultati našeg zajedničkog truda i rada biće vidljivi tek posle dužeg  perioda.

Neki od procesa i tehnika u sprovođenju SEO:

Prvi i osnovni korak u sprovođenju SEO optimizacije je da zajedničkim naporom i trudom napravimo jasan, precizan i dobar plan, da postavimo jasne i precizne ciljeve i da detaljno ispitamo konkurenciju jer na osnovi njih moci cemo da znamo koje su naše prednosti i mane, da saznamo šta, kako i u kojoj meri treba poboljšati. Takođe je potrebno dobro proći kroz naš trenutni sajt i sagledati da li, i u kojoj meri ga je potrebno izmeniti doraditi popraviti. U nekim slčajevima čak i redizajnirati ceo postojeći sajt.

Jedna od ključnih stvari u procesu optimizacije je da odredimo što tačnije i preciznije ključne reči kao i kratke fraze. To je ono što će ljudi najčešće da kucaju u pretrazi prilikom portage za našim  proizvodima i ili uslugama. Uz dobre ključne reči treba da idu i kvalitetni linkovi što od našeg ka drugim tako i od drugih sajtova ka našem. Ovo google gleda kao jednu od bitnih stvari takođe u ovome treba jako voditi računa,  ponavljam se ali previše nečega je isto kao i premalo.  Što znači da ti linkovi moraju ići ka dobrim i postojećim izvorima a ne ka bilo čemu. Ako idu ka lošim sajtovima to više šteti nego da ih nema uopšte.

Još jedna jako bitna stvar je da imamo što više našeg autorskog teksta. Ali jako bitno je da taj tekst bude što bolji, što kvalitetniji i glavno od svega da je istinit i TAČAN. To google najviše ceni jer tačnost, preciznost i validnost naših informacija održava I imidž samoga googla jer i oni teže za prestižom i poverenjem korisnika a to će najlakše i najviše dobiti ukoliko njihovi korisnici budu zadovoljni viđenim  i ukoliko sve to što tu pronađu bude ispravno i tačno.

Još jedna jako bitna stvar za što bolje rangiranje našeg sajta su naslovi strana na našem sajtu kao i da sama adresa, domail, sajta u što većoj meri i što preciznije opisuju naše poslovanje. Google nam ograničava broj karaktera za naslove tako da je jako dobro da ih iskoristimo na pravi način, poželjno je da u naslovima i nazivu nema nekakvih karaktera osim slova  – neke druge simbole koristiti samo ako nemamo neku bolju alternativu. Pored naslova imamo još jedan prostor koji nam google ograničava a koji je jako koristan i ukoliko ga dobro iskoristimo imaćemo dobru prednost naspram konkurencije. Google nam omogućava da u kratkim preciznim crtama opišemo sadržaj svake od naših strana. U tom opisu treba da  se nalaze što preciznije i ključne stvari koje se nalaze na toj stranici.

Ukoliko želimo da se što bolje pozicioniramo a samim tim da u što većoj mogućoj meri, povećamo naše poslovanje pored sajta trebali bi da imamo a ujedno i da povežemo profil na googe biznis mreži sa našim sajtom. Pored ovih, jako korisno je imati i profile na svim popularnim društvenim mrežama jer i one imaju veoma jaku marketinšku snagu i u velikoj meri mogu povećati broj posetilaca našeg sajta a samim tim i svega pratećeg. Više o ovome vezanom za društvene mreže možete pogledati na našoj strani vezanoj za internet marketing.

Preporučujemo Vam da pogledate tekst na našem blogu vezane za SEO optimizaciju.

  1. Internet marketing
  2. Web dizajn
  3. Grafički dizajn